Reis, 36 yıldır sofralara güvenli lezzetler sunar
Pirinç ve Bakliyat alırken en önemli husus güven ve lezzettir.
Reis, 36 yıldır başta Amerika, Kanada, Almanya, Hollanda, Fransa ve İngiltere olmak üzere 4 kıtada 22 ülkeye geleneksel lezzetlerin elçiliğini; üretimden tüketime kadar olan tüm aşamalarda en yüksek standartlarda kontrol kriterleri uygulayarak ve maksimum gıda güvenliği yönetimi benimseyerek yapmaktadır.
1995 yılında Avrupa Birliği ülkeleri Astronot yiyeceği için HACCP(Tehlike Analizleri ve Kritik Kontrol Noktaları) yönetimini uygulamaya başladı. Reis gıda tarafından bu yönetim sistemi takibe alınarak hazırlıklar yapıldı. Reis 2000 yılından itibaren Avrupa Birliğinin gıda hijyeni olan HACCP yöntemini uygulamaya başladı. Kuru gıda sektöründe ISO 9000-HACCP belgelerini alan ilk marka Reis oldu. Bununla beraber ürünlerini, TSE (Türk Standartları Enstitüsü) ve İSO 9001:2008 (Kalite Yönetim Sistemi) uygunluğuna göre paketlenip tüketiciyle buluşmaktadır. Reis, GGD (Gıda Güvenliği Derneği) üyesidir.
Reis, kalitesiyle ve güvencesiyle müşteri memnuniyetini ön planda tutarak, en üstün lezzetleri Türk ve dünya mutfağıyla buluşturur. 2015-2016 yılları arasında Nielsen Araştırma şirketi tarafından, Devlet Planlama Teşkilatı ve TÜİK’in belirlemiş olduğu düzey1’i kapsayan 12 ilde, yemek yapmaktan sorumlu 20-65 yaş arası 1024 kadın tüketicinin katılımıyla “Beslenme ve Kuru Gıda Tüketim Alışkanlıkları & Marka Sağlığı Araştırması” yapıldı. Araştırma verilerine göre Reis, pirinç ve bakliyat kategorisinde en güvenilen, en çok tercih ve tavsiye edilen marka oldu. Araştırmada Nielsen’in Winning Brands© modeline göre, Marka Değer Endeksi 3’ün üzerindeki markalar, pazardaki güçlü markalar olarak kabul edilmektedir. Türkiye’de kuru gıda kategorisinde 3,0 marka değer endeksi ile bakliyat kategorisinde tek marka Reis olmuştur.
2000 yılından itibaren tüm yapılan araştırma sonuçlarına göre, Reis pirinç ve bakliyatta daima liderliğini koruyarak, pazardaki en güçlü ve en değerli marka imajını sürdürmektedir.
Dünya nüfusunun 3/4’ü pirinçle beslenmektedir. İnsan gelişiminde büyük öneme sahip olan pirincin İngilizce karşılığı "Rice" Almancada ise marka adımızla aynı olan "Reis" dir. Bununla beraber dünya pirinç ticaretinde "pirinç" kelimesinin karşılığı "Reis" olarak da geçmektedir.
Reis Tarımsal Ürünler Sanayi ve Ticaret A.Ş’nin Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Reis’in hayat hikayesi, başarı öyküsü, marka oluşumu ve sosyal sorumluluk projeleri televizyon, gazete ve dergilerde yayınlanmıştır. Bunun yanında Mehmet Reis tecrübelerini katıldığı 41 üniversite söyleyişisinde aktarmış ve üniversitelere hayatı konu olmuştur. Marka oluşumunda yaşadığı deneyimleri Mehmet Reis şöyle aktarmıştır; ‘’Firmaların kimliğinde ve markaların doğuşunda farklı hikayeler yer alır. Herkesin var olabilmek, bir yerlere gelebilmek için zorlu mücadeleleri vardır.
İş hayatında sözün eri olmak iş ahlakına ve etik kurallara bağlı kalmak şarttır. Bir işadamı için, bir yönetici için itibar çok önemlidir. Her şeye sahip olunur ama itibar zor elde edilir.
Almanya’dan gelen bir arkadaşım Reis ürünleri Almanya’da raflarda satılıyor deyince şaşırdım. Bana getirdiği paketin üzerinde Reis yazıyordu. O zaman öğrendim ki Reis Almanca pirinç demekmiş.
Geleceği planlamanın en iyi yolu onu tasarlamaktır. İşim ve geleceğim ile ilgili düşünmeye başladım. Gıda piyasasında pirinç çuvallı yani dökme halde alınıp satılıyordu. “Başkalarının gittiği yoldan gidersen iz bırakamazsın” sözünden esinlenerek ya farklılaşacaksın ya da markalaşacaksın dedim. Ben ikisini de yapmaya karar verdim.
Değişimi önceden görmek için geleceği doğru okumam lazımdı. Almanya ve diğer ülkelerin kuru gıda satışı paketli oluyorsa, dökme çuvallı satıştan paketli üretime ama markalı satışa yönelmem gerektiğine karar verdim. 1981 yılında Reis Ticaret ismiyle kurmuş olduğum firmayı, Reis markası ile büyüterek 1993 yılında Anonim Şirkete çevirdim.’’ demiştir.
Reis Tarımsal Ürünler San. Tic. A.Ş
Yönetim Kurulu Üyesi
Işılay REİS