Hayatın Tadı, Tuzu, Lezzeti...
Neden Reis ?
 
NEDEN REİS ? / SEKTÖR ANALİZİ SEKTÖR ANALİZİ

2015- 2016 Yılları Sektör Analizi

* Anketin süresi 30-35 dakika
* Araştırma yöntemi kantitatif, CAPI veri toplama tekniği
* Görüşülen kişi sayısı 1024
* Kasım 2015 - Nisan 2016 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir.
* Hedef kitle, evin mutfağından sorumlu kadınlar ve ailesinin günlük tüketim ürünleri alışverişinden sorumlu kişiler
* Katılımcıların yaş aralığı 20 – 65 olarak baz alınmıştır.
* Katılımın gerçekleştirildiği bölgeler ise; İstanbul, Adana, Ankara, Bursa, Erzurum, Gaziantep, İzmir, Kayseri, Van, Samsun, Edirne, Trabzon olmak üzere toplam 1024 kişidir.

PİRİNÇ VE BAKLİYAT KATEGORİSİNDE AKLA İLK GELEN MARKA SORULDUĞUNDA REİS LİDER.

Marka bilinirliği (Pirinç)
Reis markalar arasında birinci sırada yer almaktadır.
İlk akla gelen: %23
Toplam spontan: %48
Toplam bilinirlik: %65

Pirinç kategorisi ile benzer şekilde, kuru gıda markası sorulduğunda da kadınlar ilk olarak Reis’i belirtmektedir. Reis kategori ile özdeşleştirme konusunda en güçlü marka olarak öne çıkmaktadır. Reis markasının yardımsız ve yardımlığı bilinirliği toplamı %71!

* Toplam marka bilinilirliği %71
İlk akla gelen: %26
Toplam spontan: %47
Toplam bilinirlik: %71

* Kadınların %71’i en sık markalı bakliyat ürünlerini tüketiyor, %16’sı market markalı ürünleri, %14’ü ise açık bakliyat ürünlerini tüketiyor.

KURU GIDA VE BAKLİYAT KATEGORİSİNDE REİS

REKLAMLARI EN ÇOK BİLİNEN BAKLİYAT MARKASI REİS

Kuru gıda /bakliyat kategorisi, reklam bilinirlikleri sorulduğunda en yüksek reklam bilinirliğine sahip markanın Reis olduğu görülmektedir. Özellikle İstanbul, Ankara ve İzmir’in oluşturduğu Metropol illerde Reis’in reklam bilinirliği oldukça yüksek.

REİS EN ÇOK TÜKETİLEN BAKLİYAT MARKASI ÇIKTI

Reis en çok tüketilen (düzenli ve en sık kategorilerinde) bakliyat markası çıktı. “Düzenli olarak kullandığınız bakliyat markası nedir?” sorusuna görüşülen kadınların yüzde 31.3’ ü “Reis” cevabını verdi ve markayı birinciliğe taşıdı. Yine “En sık kullandığınız bakliyat markası nedir?” sorusuna tüketicilerin yüzde 25’i “Reis” dedi.

KADINLARIN EN ÇOK TAVSİYE ETTİĞİ VE FAVORİ OLARAK GÖRDÜĞÜ MARKA REİS

* Reis, birinci sırada yer almaktadır.
* Reis’in favori seçilme yüzdesi %25, tavsiye yüzdesi ise yine %25 olarak belirlenmiştir.
* Ayrıca, her 4 kadından 1’i, Reisi tavsiye etmektedir.

REİS MARKASINA OLAN SADAKAT YÜKSEK

Reis markasını deneyenlerin yüzde 76’sı bu markayı düzenli olarak kullandıklarını, düzenli kullananların %81’i ise Reis’in en sık kullandıkları marka olduğunu belirtmiştir.

EN GÜVENİLİR MARKA REİS

Marka sağlığı göstergeleri arasında tüketiciler için en önemli faktör markanın güvenilir olmasıdır. Tüketicilerin Reis’le ilgili değerlendirmeleri incelendiğinde de Reis’in en güvenilir marka olduğu görülmektedir. Diğer imaj ifadeleri de incelendiğinde pazarda en yüksek skorlara sahip olan markanın Reis olduğu görülmektedir.

Tüketiciler tarafından Reis markasının en yüksek skorlara sahip özellikleri sırasıyla;

• Güvenilir olmasıdır.
• Kalitelidir.
• Lezzetli (tadı güzel) ve Sağlıklıdır.
• Tavsiye edebileceğim bir markadır
• Obeziteye karşı savaşan bir markadır.
• Ödenen paraya değerdir.
• %100 yerli tohumdan üretilir.
• Lider bir markadır.
• Ürünleri sağlıklı, içeriği doğal bir markadır.
• Fiyatları uygun / ekonomik ürünler sunar
• Her yerde kolaylıkla bulabileceğim markadır.
• Reklamları ilgimi çeker.
• Yenilikçidir.
• Kendimi yakın hissettiğim bir markadır.
• Sosyal sorumluluk kampanyaları yürüten bir markadır.
• Tanınan, bilinen bir markadır.
• Farklı çeşit sunan bir markadır.
• Ürünleri çabuk pişer.

REİS OBEZİTEYE KARŞI

Reis’in “EV YEMEĞİ SOFARDA HESAP ORTADA” kampanyasını kadınların %65’i ve görüşülen her 10 kadından 7 si “GELENEKSEL LEZZETLER SAĞLIKLI NESİLLER” kampanyasını çok beğendiğini belirtiyor.

REİS’İN YAPTIĞI KAMPANYALAR BEĞENİLİYOR

Reis markasının düzenlemiş olduğu
• “Ev Yemeği Sofrada, Hesap Ortada” kampanyasının kadınların %65’i,
• “Geleneksel Lezzetler, Sağlıklı Nesiller” kampanyasını ise kadınların %72’si beğendiğini belirtmiştir.

KADINLARIN %54’Ü REİS İÇİN PREMIUM FİYAT ÖDEMEYE HAZIR

Görüşmecilerin %31’i fiyatı ne olursa olsun Reis markasını satın alacağını, %23’ü ise Reis markasının fiyatı diğer markaların tümünden daha pahalı olsa bile yine Reis markalı ürün satın alacağını belirtmiştir.

GENEL BESLENME ALIŞKANLIKLARI

Görüşmecilerin genel beslenme alışkanlıkları sorulduğunda, dışarıda yemek yeme ve dışarıdan eve yemek söylemenin çok yaygın olduğu görülmektedir.

Hanelerin%87’sinde hane fertleri dışarıda yemek yediğini, %85’i ise dışarıdan eve yemek siparişi verdiğini belirtmiştir. Dışarıdan sipariş verme sıklıklarına bakıldığında ayda ortalama 4 defa eve yemek söylenmekte, bu oran özellikle gençlerde, bekarlarda, çalışan kadınların evinde ve çocuksuz ailelerde yükselmektedir.

ÇOCUKLARIN BESLENME ALIŞKANLIKLARI YAŞA BAĞLI OLARAK DEĞİŞİYOR

Annelere hanedeki çocukların okulda beslenme şekli sorulduğunda;

12 yaş altı çocuklarda  Evde beslenme hazırlamanın (%45)

12 yaş üstü çocuklarda ise  kantinden beslenme yaygın (%56) olduğu görülmektedir.

KADINLAR İÇİN EV YEMEĞİNİ DAHA SAĞLIKLI AMA DAHA ZAHMETLİ

Kadınların neredeyse tamamı için; evde yapılan yemeğin daha sağlıklı (%98), daha ekonomik (%96) ve daha lezzetli (%94) bulunmaktadır; bununla birlikte her 10 kadından 7’si evde yapılan yemeği daha zahmetli bulduğunu belirtmektedir.

HER 4 KADINDAN 1’İ KENDİNİ KİLOLU OLARAK GÖRÜYOR

Görüşmecilere obeziteyi nasıl tanımladıklarını sorduğumuzda %59’u obezitenin bir hastalık olduğunu, 45’i sağlık problemi, %41’i ise kilo problemi olduğunu belirtmiştir. Obeziteye neden olan faktörler arasında ilk sırada Hareketsizlik / spor yapmamak (%65) belirtilmesine rağmen diğer faktörlerin daha çok beslenme alışkanlıkları ile ilgili olduğu görülmektedir.

Türk kadınlarının 4’te 1’i kendini (%26) kilolu olarak tanımlamaktadır. Her 3 kadından 1’i de kilo vermeye çalıştığını belirtmektedir (%37). Kadınlar kilo vermek için en çok yaptıklarının; olduğunu belirtmektedir.



ÖNCEKİ YILLARA AİT SEKTÖR ANALİZLERİ

2009 Yılı Sektör Analizi

2004 Yılı Sektör Analizi

2000 Yılı Sektör Analizi

E-bültenimizi düzenli olarak almak için mail adresinizi yazmanız yeterli.